Moving Down South - Reisverslag uit Holbeach, Verenigd Koninkrijk van Ruth Vonken - WaarBenJij.nu Moving Down South - Reisverslag uit Holbeach, Verenigd Koninkrijk van Ruth Vonken - WaarBenJij.nu

Moving Down South

Blijf op de hoogte en volg Ruth

26 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Holbeach

Mijn laatste dag op de site in Hull (21-7) werkte ik aan de lijn bij de afdeling ‘handgemaakte boeketten’. Hier worden de premium boeketten samengesteld. Ervaren lijnwerkers maken op hoog tempo boeketten. Helaas werd ik niet aangenomen omdat ik iets te langzaam was ;) en mocht ik meehelpen inpakken (niet dat ik dat kon bijhouden). Heftig dagje!

Zondag (22-7) was het tijd om af te zakken naar het zuiden waar ik de rest van mijn verblijf zal doorbrengen in Holbeach. Hier liggen drie productiesites, één voor de online bloemen business en de andere twee sites die bloemen en planten direct leveren aan de retail markt.

Op maandagochtend bezocht ik de kleinste site, de online site ofwel dot.com business. Grotendeels is het begin van het proces hier identiek; alleen de verpakking en het logistieke eindproces wijken af vergeleken met de andere sites omdat de bloemen direct bij de klanten bezorgd worden (postal of via courier).

Op dinsdag (24-7) nam Beata, marketing assistent, mij mee tijdens haar dagelijkse store visits. Ze bezoekt alle grotere supermarkten om data van de boeketten en planten te controleren. Deze data worden gebruikt voor verdere market analyses. Beata is veel on the road en weet alles af van trends en koopgedrag.

In Kirton (25-7) mocht ik kennismaken met de productiesite voor planten waar een totaal andere dynamiek heerst. Omdat alle lijnwerkers meehelpen de juiste kwaliteit te garanderen gaat de line langzamer. De meeste planten worden verpakt in een leuke pot/verpakking zgn. ‘Value added’ materiaal. Na uitleg van site manager Amy en rondleiding door Marco, stock manager, werd ik opgevangen door Sheeran en Magda van het NPD team (New Product Development). Terwijl het zomer is zijn zij al bezig met de trends voor Kerst 2012 (third/final round), Pasen 2013 en moederdag 2013 (first round). Dit zijn spannende tijden! Gelukkig kon ik meehelpen en heb ‘ holy trees’ klaar gemaakt voor de kerstcollectie.
’s Avonds verlieten we voldaan de site en was alles klaar voor vertrek de volgende ochtend.

‘Thuis’ in de Mansion, waar ik in Holbeach verblijf, hangt een heerlijke internationale sfeer. Richard, de eigenaar van dit familyhouse, verwent ons altijd met een lekker English breakfast en delicious dinner.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Holbeach

It's Alive Travel

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2012

We go for Gold!

26 Juli 2012

Moving Down South

20 Juli 2012

UK Alive!

17 Juli 2012

The flower business a rollercoaster!

15 Juli 2012

Hi Dutchies!
Ruth

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 10342

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

It's Alive Travel

Landen bezocht: